سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ندای ظهور


ساعت 6:4 عصر یکشنبه 87/8/26

 

15 شعبان= 27مرداد : ولادت حضرت مهدی «عج الله تعالی فرجه»

 

از مواردی که دعا برای حضرت صاحب الزمان « عج الله تعالی فرجه الشریف »و در خواست ظهور آن جناب از درگاه خداوند ، سفارش و تأکید بیشتری شده ، شب و روز نیمه ی شعبان است.

یکی دعا های شب نیمه ی شعبان که بسیار سفارش شده تا مقدم بر همه ی دعا ها و خواسته ها باشد ، دعای ارزنده ای است که در «جمال الصالحین»و نیز کتاب الغیبة ، آمده و سرآغاز آن ایت گونه است: «اللهم صل علی محمد سید المرسلین و خاتم النبیین...» و دلیل دیگر بر عظمت این شب ، دعایی است که در «اقبال» و «زادالعماد» آمده و اولش چنین است: « اللهم بحق لیلتنا هذه و مولد ها...: بار خدایا ! تو را به حق این شب و آن که در این شب تولد یافته...»، و این شب همانطور که در بعضی روایات در مستدرک الوسایل منقول است ، شبی است که اعمال بر امام « عج الله تعالی فرجه الشریف»عرضه می شود.

در فضیلت روز تمام آنچه در فضیلت شب گفته شد، صادق است، اضافه بر این که دعا کردن در شب و روز نیمه ی شعبان اقتدا کردن به آن حضرت و تأسی جستن به اوست ، که هنگامی که از مادر متولد شدند،

سر به سجده نهاده و چنین دعا کردند : خدایا ! وعده ام را تحقق بخش و امر (قیامم)را تمام گردان گامم

را استوار ساز و زمین را به (ظهور) من پر از عدل و داد کن.

(مکیال المکارم،ج2 ، ص58)

***

19شعبان=31مرداد:روز جهانی مسجد

شروع حکومت جهانی حضرت مهدی« عج الله تعالی فرجه الشریف» چون پیامبر اعظم«صلی الله علیه و آله»و وصی بر حقش ، حضرت علی «علیه السلام» از مسجدخواهد بود، و بعضی روایات مؤید آن است که حضرت حجت « عج الله تعالی فرجه الشریف» در آغاز کار با اندکی از یاران ظهور می کند و از مسجد الحرام ظهورش شروع می شود .

در این زمینه از امام باقر«علیه السلام» منقول است که فرمودند:"همانا قائم ما از راه کوه ذی طوبی با 313مرد به عدد رزمندگان جنگ بدر می آید تا این که به حجرالاسودتکیه دادو پرچم پیامبر «صلی الله علیه و آله» را می افرازد". چرا که مسجد از نگاهی خانه خداست و از نگاهی دیگر ، مجلس و جایگاه پیام آوران بزرگ الهی و خانه ی همه تقوا پیشگان است. و در یک جامعه اسلامی که در مسیر اهداف بلند مهدوی قدم برداشته می شود، مسجد قلب تپنده آن جامعه است، لذا باید به رشد این مرکز توجه خاصی داشت. 



  • کلمات کلیدی :
  • ¤ نویسنده: احمد عابدین

    نوشته های دیگران ( )

    3 لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    خانه
    وررود به مدیریت
    پست الکترونیک
    مشخصات من
     RSS 
     Atom 

    :: بازدید امروز ::
    0
    :: بازدید دیروز ::
    6
    :: کل بازدیدها ::
    3853

    :: درباره من ::

    ندای ظهور


    :: لینک به وبلاگ ::

    ندای ظهور

    :: لینک دوستان من::

    اشعار در وصف ائمه ی اطهار

    :: خبرنامه وبلاگ ::

     

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    JavaScript Codes